سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی هیوندای موتورز برای راحتی در تعمیر گیربکس هیوندا اتوماتیک

معرفی هیوندای موتورز برای راحتی در تعمیر گیربکس هیوندا اتوماتیک

هیوندای موتور یک شرکت خودروسازی چندملیتی کره ای است که در سال 1967 توسط چانگ جو یانگ (موسس گروه شرکت های هیوندای) تاسیس شد. هیوندای موتور، همراه با کیا موتورز، زیرمجموعه گروه موتور هیوندای است که در حال حاضر پس از تویوتای ژاپن، دومین شرکت بزرگ است. و گروه فولکس واگن آلمان با یک مکان بالاتر از شرکت جنرال موتورز آمریکا به عنوان سومین خودروساز بزرگ جهان شناخته می شود. برای آشنایی با هیوندا و راحتی در تعمیر گیربکس هیوندا اتوماتیک با ما همراه باشید.

 

گیربکس هیوندای موتورز

هیوندای انتقال قدرت مبتنی بر MT را تولید می کند که شامل DCT و AMT می شود. گیربکس های مورد استفاده در خودروهای هیوندای سبک، کم صدا و بادوام هستند. آنها در تمام شرایط رانندگی عملکرد بهینه ای دارند و تجربه رانندگی قابل اعتمادی را ارائه می دهند. گیرنده ها بلافاصله به خواسته های رانندگان واکنش نشان می دهند. این حسی نرم و در عین حال پویا از تعویض دنده به رانندگان می دهد که خستگی را کاهش می دهد و رانندگی ایمن و راحت را در هر شرایطی تضمین می کند.

 

رایج ترین مشکلات گیربکس هیوندای

در این قسمت به بررسی برخی از رایج ترین ایرادات این قطعات و راهکارهای مناسب برای رفع آن ها جهت تعمیر گیربکس می پردازیم:

 

نشت روغن

رایج ترین مشکلی که ممکن است برای گیربکس اتوماتیک ایجاد شود کاهش سطح روغن به دلیل نشتی آن است. اگر لکه های سیاه یا قرمز زیر خودرو جمع شده باشد، به احتمال زیاد نشانه نشت روغن از گیربکس است. البته این مشکل چندان بزرگ و غیر قابل حل نیست. با تغییر فیلتر انتقال به احتمال زیاد مشکل شما حل خواهد شد.

 

لغزش گیربکس

اگر به طور ناگهانی متوجه شدید که دنده ماشین روی دنده خاصی تغییر می کند، گیربکس شما در حال لیز خوردن است. البته این کار باید چندین بار روی یک دنده تکرار شود تا چنین نتیجه ای حاصل شود. همچنین صدای غیرعادی از داخل گیربکس به احتمال زیاد به دلیل لیز خوردن گیربکس است. فرسودگی گیربکس معمولا باعث چنین مشکلی می شود.

 

قطعات شکسته

اگر خودروی شما در سرعت های خاصی دچار لغزش غیرعادی شد یا فیوزها ناگهان منفجر شدند، به احتمال زیاد قطعات فیزیکی گیربکس شما شکسته یا مشکل مشابهی دارند. البته اگر چنین مشکلی داشته باشید، به احتمال زیاد به دلیل سر و صدای ایجاد شده در گیربکس، قبل از بروز مشکل دیگر متوجه آن خواهید شد. برای رفع این مشکل بهتر است هر چه سریعتر به تعمیرکار مراجعه کنید. مراقب باشید که این مشکل ممکن است آسیب جدی به سیستم الکتریکی خودرو شما وارد کند.

 

دنده قفل

در بیشتر مواقع، وقتی دنده گیربکس گیر می کند، نمی توانید از دنده اول به دنده بالاتر تعویض کنید. در این صورت ماشین همیشه روی دنده یک کار می کند. در چنین شرایطی سیستم انتقال نیرو به خوبی کار نمی کند و خودرو دچار مشکلات زیادی می شود. در این صورت بهتر است خودرو را متوقف کرده و با تعمیرکار تماس بگیرید. اعمال فشار به موتور در این حالت ممکن است به کل سیستم خودروی شما آسیب جدی وارد کند.

برای عیب یابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک خود میتوانید به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک اوتاناکار مراجعه کنید.